Krav Maga – FAQ

Jak probíhá běžný trénink?

Klasická tréninková jednotka u nás trvá 75 minut a má pevnou strukturu. V první části probíhá zahřátí, které je nejčastěji vedeno formou různých pohybových her, často se zapojením již naučených technik a sebeobranných principů, pracujeme zde také na motorickém rozvoji, koordinaci či odhadu vzdálenosti. Po zahřátí se protahujeme a následuje posilování, zaměřené především na odstranění svalových disbalancí, posílení jádra a velkých svalových skupin. Při posilování se zaměřujeme na správnou techniku, nikoliv na maximální počet opakování jednotlivých cviků. Zastáváme názor, že je mnohem lepší udělat 5 dřepů správně než 20 špatně, kvalita dlouhodobě vždy vítězí nad kvantitou a vaše tělo vám musí sloužit ještě mnoho let. V technické části se věnujeme učení nových technik, prohlubování již naučených znalostí, nácvikům sebeobranných scénářů i specifické mentální přípravě. U pokročilejších skupin probíhají také sparringy. Na konci hodiny pak probíhá zklidnění, dechová cvičení a závěrečné protažení či kompenzační cviky.

V jaké fyzické kondici musím být abych mohl/mohla začít?

Jedním z největších mýtů v sebeobraně je představa o tom, že nemůžete začít, protože nejste v kondici. A že se tedy nejdřív do kondice dostanete a poté budete moct začít chodit. Slýcháme to poměrně často – „Teď jsem na tom fyzicky špatně, budu půl roku chodit do posilovny/běhat/atd a pak začnu.“ Realita je samozřejmě taková, že místo abyste začali s tréninky sebeobrany a do kondice se reálně dostali, další půlrok neděláte nic (protože nebyl čas/peníze, případně doplňte libovolnou výmluvu) a znovu plánujete, jak další rok se už do té kondice určitě dostanete a pak začnete s tou sebeobrannou, kterou jste chtěli tak dlouho zkusit. Z naší zkušenosti je tento způsob přemýšlení začarovaný kruh, který Vás drží v nečinnosti a vaše tělo pomalu chátrá a slábne. Je jedno, jestli jste před důchodem, vracíte se do pohybu po mateřské dovolené, mnohaleté pauze či jste sportovec zvyklý na každodenní tréninky – trénink dokážeme přizpůsobit pro každého. Důležité je hlavně začít.

Potřebuji k nástupu do začátečnické třídy předchozí zkušenosti s bojovými sporty?

Samozřejmě že nikoliv. V začátečnické třídě s Vámi probereme vše od úplných pohybových začátků, žádné předchozí znalosti se nepředpokládají. To ale na druhou stranu neznamená, že pokud máte předchozí zkušenost s bojovými sporty, budete v začátečnické třídě ztrácet čas. Naopak – prohloubíme Vaše znalosti a na každém tréninku se naučíte mnoho nových věcí, specifických pro oblast sebeobrany.

Mám nadváhu a nejsem sportovní typ, je Krav Maga pro mě?

Samozřejmě. Dostanete od nás kvalitní pohybový základ, na kterém budete moct do budoucna stavět. Nikdo si na Vás ukazovat nebude, naopak – snahu začít a zlepšovat se velmi respektujeme.

Již trénuji bojové sporty, naučím se u Vás něco nového?

Ano. Sami se na soutěžní úrovni kromě Krav Maga bojovým sportům také věnujeme a jsme jejich velkými příznivci, takže chápeme, odkud přicházíte a jak efektivně propojit Vaše stávající znalosti s tím, čemu se věnujeme. Důležité je si uvědomit, že čistě sebeobranná stránka vám otevře úplně nové obzory a výrazně rozšíří to, co již umíte. Ať už to bude obrana proti zbraním, taktika, právní minimum, základy první pomoci, nácvik scénářů či boj proti více útočníkům.

Chci začít trénovat, ale bojím se, že jsem již příliš starý/stará. Hraje věk roli?

Nejmladším účastníkům našich dětských kurzů jsou 4 roky, nejstaršímu účastníkovi našich kurzů pro dospělé bylo přes 70 let. Pokud je Vám tedy 50 a máte pocit, že je již pozdě s čímkoliv začít, je na čase tento pohled přehodnotit. Pokud jste zdravotně v pořádku, rádi Vás přivítáme. Určitá zdravotní omezení jsme schopni do tréninků zakorporovat taky. Prosím, neváhejte nás kontaktovat, rádi to s Vámi probereme.

Jaké budu potřebovat vybavení?

Z počátku žádné, pouze láhev s vodou a pohodlné oblečení, ve kterém se Vám bude dobře pohybovat. Následně budete potřebovat suspenzor, chránič zubů a rukavice, se vším Vám poradíme v průběhu kurzu.

Mám strach ze zranění, je to opodstatněné?

Naše zkušenost je jasná – účastníci kurzů se nejčastěji zraňují při svých dalších aktivitách mimo naše třídy. Většinou je na vině volejbal, floorbal, fotbal apod. Krav Maga je kontaktní sebeobrana a je jasné, že se nikdo nemůže naučit bránit bez kontaktu s útočníkem, ale vyznáváme pravidlo inteligentního tréninku – tedy reálnost učeného materiálu při zachování maximální bezpečnosti. Pravděpodobnost zranění tedy není o nic větší, než při jakémkoliv běžném sportu. Trénujeme v prostorech vytvořených pro potřeby bojových sportů s měkkou podlahou a používáme celou řadu ochranného vybavení.

Máte jakýkoliv jiný dotaz? Neváhejte nás kontaktovat na tel. 776 575 590 (Jan Pazdiora) či mailem na gym@choketopus.com!